Uitgaan van eigen kracht in plaats van zijn zoals je concurrenten

Als accountant of adviseur ben je het liefst met je vak bezig

Bij veel kantoren wordt weleens wat aan marketing gedaan, maar vaak zonder achterliggende gedachte.

Naast dat het je ontbreekt aan tijd en vaak ook affiniteit, was de noodzaak er eerder nog niet (“het gaat toch goed zo?”)

Maar nu loop je als kantoor toch tegen een of meerdere punten aan:

  • Arbeidsmarkt campagnes leveren nauwelijks tot niets op;
  • Nieuwe, niet altijd ideale klanten, komen alleen via-via;
  • De marketingkosten lopen op, maar je hebt onvoldoende inzicht in de resultaten.

Wanneer je groeiambities hebt en je kantoor toekomstbestendig wilt ontwikkelen, kun je je marktbewerking niet langer meer op zijn beloop laten. Je moet aan de bak. Liever vandaag nog dan morgen.

Er valt voor accountants- en advieskantoren met name nog veel winst te behalen op het gebied van positionering en strategie. Maar deze belangrijke bouwstenen kun je niet zomaar uitbesteden aan een marketingbureau zonder enige kennis van de branche.

Wanneer dit wel bij een allround marketingbureau is belegd, loopt dit vaak op een teleurstelling uit. Je marketingaanpak blijft willekeurig en oppervlakkig. Investeringen betalen zich nauwelijks terug, want je trekt (nog steeds) niet de juiste klanten en collega’s aan.

De combinatie van onze branche- én marketingexpertise zorgen ervoor dat wij snel de vinger op jouw zere plek leggen

Door een ervaren branche- en marketingspecialist in te schakelen, werk je eerst aan een stevig fundament: je positionering en marketingstrategie staat als een huis.

Tanja Schreurs: “Samenwerken met professionals zoals accountants en adviseurs zie ik absoluut als een voorrecht. De lat binnen deze sector ligt hoog. Jij bent heel goed in je vak en, eerlijk is eerlijk, ik kan je door mijn ervaring als geen ander helpen dit op een authentieke en gestructureerde manier naar buiten te brengen.”

Naast haar achtergrond in bedrijfsontwikkeling, communicatie en online marketing heeft Tanja 10 jaar bij de SRA, een branchevereniging voor accountantskantoren, gewerkt. Zij komt bij veel kantoren over de vloer en ken de uitdagingen binnen de branche dóór en door.

Wat onze begeleiding jou brengt? Meer focus door een duidelijke eigen koers en een doordachte marketingaanpak waar je als kantoor nog jaren de vruchten van plukt.

‘Iedereen is onze klant’ werkt niet meer

Om de spreekwoordelijke spijker echt op zijn kop te kunnen slaan, moet je als kantoor allereerst keuzes (durven) maken.

Welk type klant kun jij als geen ander helpen? Welke merkpersoonlijkheid sluit aan bij jouw kantoor? Wanneer jij zelf weet wat jou onderscheidt, zul je zien dat niet alleen je ideale klanten, maar ook toekomstige collega’s hier eerder op aanslaan.

Voor onze klanten werken wij daarom eerst een merkpaspoort uit om dit vervolgens te vertalen naar een pragmatische marketingstrategie– en aanpak. Je aanpak optimaliseren wij met hulp van klantprofielen, een marketing- en sales dashboard en aanvullende contentservice.

Aantoonbare resultaten behalen en kantoren inspireren om hun marketing op eigen wijze aan te pakken, dáár doen wij het voor.

Tanja: “Kantoren lopen vaak tegen dezelfde vragen aan, maar de daadwerkelijke oplossing is voor ieder kantoor anders. Dat blijf ik een mooie uitdaging vinden.”

Wanneer je als kantoor nog weinig aan (online) marketing doet of wanneer er onvoldoende gedachte achter je strategie en marketingaanpak zit, weet je niet waar je moet beginnen. Wij begrijpen dit als geen ander en helpen je graag de juiste stappen te zetten.

merkpaspoort

Eerst even sparren over jouw uitdagingen op het gebied van marketing?

Plan in de agenda van Tanja een kennismaking in van 30 minuten (via Teams).

Liever persoonlijk kennismaken? Graag 🙂 Neem dan telefonisch contact op.

P.S. Het kennismakingsgesprek is natuurlijk vrijblijvend, maar zal je ongetwijfeld de nodige inzichten en tips geven. Beloofd!