Uitgaan van eigen kracht in plaats van zijn zoals je concurrenten

Als accountant of adviseur ben je het liefst met je vak bezig

Bij veel kantoren wordt er wel iets aan bedrijfsontwikkeling gedaan, maar nog heel vaak zonder doordacht plan.

Naast dat het je als kantooreigenaar ontbreekt aan tijd en vaak ook affiniteit, was de noodzaak er eerder nog niet, want: “het gaat toch goed zo?”

Maar nu loop je als kantoor toch tegen een of meerdere punten aan:

  • Arbeidsmarkt campagnes leveren nauwelijks tot niets op;
  • Nieuwe, niet altijd ideale klanten, komen alleen via-via;
  • De marketingkosten lopen flink op, maar dat zie je niet terug in de resultaten.

Wanneer je groeiambities hebt en je kantoor toekomstbestendig wilt ontwikkelen, kun je je marktbewerking niet langer meer op zijn beloop laten. Je moet echt aan de bak. Liever vandaag nog dan morgen.

Er valt voor accountants- en advieskantoren nog veel winst te behalen op het gebied van marktpositionering en strategie. Maar deze belangrijke bouwstenen kun je niet zomaar uitbesteden aan een marketingbureau zonder enige kennis van de branche.

Heb je dit bij een allround marketingbureau belegd? Dan loopt dit vaak op een teleurstelling uit. Je marktbenadering blijft willekeurig en oppervlakkig. Investeringen betalen zich nauwelijks terug, want je trekt (nog steeds) niet de juiste collega’s en klanten aan.

De combinatie van onze branche- én marketingexpertise zorgen ervoor dat wij snel de vinger op jouw zere plek leggen

Door ons als ervaren branchespecialist in te schakelen, werk je eerst aan een stevig fundament: je marktpositionering en marketingstrategie staat als een huis.

Oprichter Tanja Schreurs: “Samenwerken met professionals zoals accountants en adviseurs zie ik absoluut als een voorrecht. De lat binnen deze sector ligt hoog. Jij bent heel goed in je vak en, eerlijk is eerlijk, ik kan je door mijn ervaring als geen ander helpen dit op een authentieke en gestructureerde manier naar buiten te brengen.”

Tanja heeft 10 jaar bij de SRA, een branchevereniging voor accountantskantoren, gewerkt. Zij komt bij veel mkb-kantoren over de vloer en ken de uitdagingen binnen de branche dóór en door.

Wat onze begeleiding jou brengt? Meer focus door een duidelijke eigen koers en een doordachte (job)marketingaanpak waar je als kantoor nog jaren de vruchten van plukt.

‘Iedereen is onze klant’ en ouderwetse recruitment tactieken werken niet meer

Om de spreekwoordelijke spijker echt op zijn kop te kunnen slaan, moet je als kantoor allereerst keuzes (durven) maken.

Welk type klant kun jij als geen ander helpen? Welke merkpersoonlijkheid sluit aan bij jouw kantoor? Wat zijn de concrete voordelen van werken bij jouw kantoor? Hoe maak jij dit waar?

Wanneer jij zelf weet wat jou onderscheidt, zul je zien dat niet alleen je ideale klanten, maar ook toekomstige collega’s hier eerder op aanslaan.

Voor accountantskantoren werken wij daarom eerst een merkpaspoort uit om dit vervolgens te vertalen naar een pragmatische marketingstrategie– en aanpak. Dit plan optimaliseren wij met klant- en kandidaatsprofielen. Eventueel met aanvullende contentservice.

Aantoonbare resultaten behalen en kantoren inspireren om hun marketing op eigen wijze aan te pakken, dáár doen wij het voor.

Tanja: “Kantoren lopen vaak tegen dezelfde vragen aan, maar de daadwerkelijke oplossing is voor ieder kantoor anders. Dat blijf ik een mooie uitdaging vinden.”

Zit er geen gedachte achter je (job)marketingaanpak? Levert je huidige aanpak geen kandidaten op?

Jij weet waarschijnlijk niet waar je moet beginnen en hoe je gericht kunt verbeteren. Jouw tijd is kostbaar. Wij kennen de uitdagingen waar je tegenaan loopt en maken het graag op efficiënte wijze overzichtelijk voor je. 

merkpaspoort

Jouw uitdagingen op het gebied van (recruitment) marketing aan ons voorleggen?

Plan in de agenda van Tanja een gratis kennismaking in van 30 minuten (via Teams).

Een kennismaking is vrijblijvend, maar zal je ongetwijfeld de nodige inzichten en tips geven.