Uitgaan van eigen kracht in plaats van zijn zoals je concurrenten

Omdat je als accountant of adviseur vaak puur met je vak bezig bent, kan ik echt het verschil voor je maken

Bij veel kantoren heeft een van de partners marketing in portefeuille. Dit terwijl hij of zij daar nauwelijks tijd en affiniteit voor heeft. Er wordt weleens wat aan marketing gedaan, maar vaak zonder achterliggende gedachte.

  • Je kantoor wordt onvoldoende en zeker niet onderscheidend geprofileerd;
  • Arbeidsmarkt campagnes leveren nauwelijks wat op;
  • Nieuwe, niet altijd ideale klanten, komen alleen via-via;
  • Je hebt het gevoel dat je marketing veel gerichter kan en dat je nog veel kansen onbenut laat.

Wanneer je groeiambities hebt en je kantoor toekomstbestendig wilt ontwikkelen, weet je ongetwijfeld: ik moet serieus werk gaan maken van mijn marketingaanpak!

Waarom ík je graag daarbij help?

Samenwerken met professionals zoals accountants en adviseurs zie ik absoluut als een voorrecht. De lat binnen deze sector ligt hoog. Jij bent heel goed in je vak en, eerlijk is eerlijk, ik kan je door mijn ervaring als geen ander helpen dit op een authentieke en gestructureerde manier naar buiten te brengen.

Naast mijn achtergrond in bedrijfscommunicatie en online marketing heb ik namelijk bijna 10 jaar bij de SRA, een branchevereniging voor accountantskantoren, gewerkt. Ik kwam (en kom) bij veel kantoren over de vloer en ken de uitdagingen binnen de branche dóór en door.

De combinatie van mijn branche- én marketingexpertise zorgen ervoor dat ik snel de vinger op jouw zere plek leg

Er valt voor accountants- en advieskantoren nog veel winst te behalen op het gebied van positionering en strategie. Daar ben ik van overtuigd. Dit terwijl je deze belangrijke bouwstenen niet zomaar kunt uitbesteden aan een marketingbureau zonder enige kennis van de branche.

Wanneer dit wel bij een allround marketingbureau is belegd, loopt dit vaak op een teleurstelling uit. Je marketing blijft willekeurig en vaak ad-hoc. De investering betaalt zich nauwelijks terug, want je trekt (nog steeds) niet de juiste klanten en collega’s aan.

Door een ervaren branche- en marketingspecialist in te schakelen, werk je eerst aan een stevig fundament: je positionering en marketingstrategie staat als een huis.

Wat dit jou brengt? Meer focus door een duidelijke eigen koers en een doordachte marketingaanpak waar je als kantoor nog jaren de vruchten van plukt. 

‘Iedereen is onze klant’ werkt niet meer

Maar om de spreekwoordelijke spijker echt op zijn kop te slaan, moet je als kantoor allereerst keuzes (durven) maken.

Welk type klant kun jij als geen ander helpen? Welke merkpersoonlijkheid sluit aan bij jouw kantoor? Wanneer jij zelf weet wat jou onderscheidt, zul je zien dat niet alleen je ideale klanten, maar ook toekomstige collega’s hier eerder op aanslaan.

Ik begin daarom altijd met het uitwerken van een merkpaspoort om dit vervolgens te vertalen naar een pragmatische marketingstrategie– en aanpak.

Aantoonbare resultaten behalen en kantoren inspireren om hun marketing op eigen wijze aan te pakken, dáár doe ik het voor.

Kantoren lopen vaak tegen dezelfde vragen aan, maar de daadwerkelijke oplossing is voor ieder kantoor anders. Dat blijf ik een mooie uitdaging vinden.

Wanneer je als kantoor nog weinig aan (online) marketing doet of wanneer er onvoldoende gedachte achter je marketingaanpak zit, weet je niet waar je moet beginnen. Ik begrijp dit als geen ander en help je de juiste stappen te zetten.

merkpaspoort

Eerst even sparren over jouw uitdagingen op het gebied van marketing?

Plan in mijn agenda een kennismaking in van 30 minuten (via Teams).

Liever persoonlijk kennismaken? Graag 🙂 Neem dan contact met mij op.

P.S. Het gesprek is natuurlijk vrijblijvend, maar zal je ongetwijfeld de nodige inzichten en tips geven.