• maand 1

    Merkpaspoort

    (online) sessie van 2 uur waarin we de volgende punten bespreken:

    • Ambities, missie en visie
    • Waar is nog ruimte in de markt? Hoe verhouden jullie je tot concurrenten?
    • Vaststellen van ‘de ideale klant’: wat zijn de 3 belangrijkste inzichten van deze klant
    • Waarom kiezen klanten voor jullie kantoor en niet voor een ander? Welke 3 voordelen biedt jullie kantoor aan klanten? Waarom zijn deze voordelen waar?
    • Persoonlijkheid, waarden, denk- en werkwijze van jullie kantoor

    Na afloop: interview ik voor aanvullende informatie 3 ideale klanten en 3 collega’s.

  • maand 2

    Markt- en organisatieanalyse

    (online) sessie van 2 uur waarin we de volgende punten bespreken:

    • Analyse huidige klantenbestand
    • Trends in de markt en ontwikkelingen in de branches van jullie klanten
    • Huidig team: samenstelling en rolverdeling
    • Marketing en sales: waar maken jullie gebruik van? Wat levert dat op?
    • SWOT-analyse

    Na afloop: mag iedereen afzonderlijk de SWOT confronteren door het invullen van een vragenlijst.

  • maand 3

    Markt-fit en strategiebepaling

    (online) sessie van 2 uur waarin we de volgende punten bespreken:

    • Terugkoppeling merkpaspoort
    • Uitkomsten confrontatiematrix
    • Bepalen van strategische opties en waardestrategie
    • Formuleren van definitieve doelstellingen
  • maand 4

    Klantprofielen en klantreis

    (online) sessie van 1,5 uur waarin we de volgende punten bespreken:

    • Uitwerken van klantprofielen en klantreis
    • Marketingmix: welke kanalen kunnen we op welke wijze gaan inzetten om aan te sluiten op de klantreis van jullie ideale klant?
    • SEO en SEA: scoren in de zoekmachines
    • Bepalen van contentdomeinen
  • maand 5

    Actieplan en marketing dashboard

    (online) sessie van 1,5 uur waarin we de volgende punten bespreken:

    • Bepalen van KPI’s
    • Bepalen van marketingbudget
    • Marketingdashboard: welke marketingtools gaan we gebruiken en bundelen in dashboard?
  • maand 6

    Actieplan en marketing dashboard

    (online) sessie van 1,5 uur waarin we de volgende punten bespreken:

    • Terugkoppeling in jaar- en contentplan (maand 7-9)
  • maand 7

    Uitvoer en bijsturen plan

    • Online resultaten overleg van 1 uur
    • Online content/lopende acties overleg van 1 uur
  • maand 8

    Uitvoer en bijsturen plan

    • Online resultaten overleg van 1 uur
    • Online content/lopende acties overleg van 1 uur
  • maand 9

    Uitvoer en bijsturen plan

    • Online resultaten overleg van 1 uur
    • Online content/lopende acties overleg van 1 uur
    • Contentplan (maand 10-12)
  • maand 10

    Uitvoer en bijsturen plan

    • Online resultaten overleg van 1 uur
    • Online content/lopende acties overleg van 1 uur
  • maand 11

    Uitvoer en bijsturen plan

    • Online resultaten overleg van 1 uur
    • Online content/lopende acties overleg van 1 uur
  • maand 12

    Uitvoer en bijsturen plan

    • Online resultaten overleg van 1 uur
    • Online content/lopende acties overleg van 1 uur