Om het hart van je ideale klant te raken, moet je eerst terug naar dat van jezelf

merkpaspoort

Om klanten en medewerkers voor je te winnen, heb je als accountants- of advieskantoor een herkenbare en specifieke positie in de markt nodig.

Maar dat is nog niet zo eenvoudig.

Een belangrijk onderdeel van je ‘branding’ is je bestaansrecht. Dit vormt dan ook het vertrekpunt van het merkpaspoort wat ik speciaal voor accountants- en advieskantoren ontwikkel.

Een merkpaspoort vat de essentie van je merk samen in één A4. Het is de basis voor al je marketing- en communicatieactiviteiten.

Vanuit daar kun je als kantoor pas echt meters gaan maken

Welke voordelen levert een merkpaspoort op?

  1. Als jij van jezelf begrijpt wat je drijft, dan kun je dat ook overtuigend overbrengen aan de rest van de wereld. En dan ben je meer dan alleen een accountants- of advieskantoor;
  2. Het opschrijven van je verhaal helpt je ook keuzes te maken en te bepalen hoe jij op aankomende veranderingen gaat inspelen;
  3. Het zorgt ervoor dat klanten en medewerkers je merk gaan geloven, serieus nemen en gaan waarderen. Als je als kantoor je oprechte verhaal deelt, raak je mensen en vergroot je de kans dat ze voor je kiezen.

Kortom: een goed merkpaspoort geeft je niet alleen meer focus, het leidt ook tot meer groei en omzet.

Uit welke onderdelen bestaat een merkpaspoort?

Hoe kom ik tot een merkpaspoort voor jouw kantoororganisatie?

Ik achterhaal relevante informatie door te praten met jou, je klanten en collega’s. Door mijn achtergrond in de accountancy- en adviesbranche kan ik zaken goed in perspectief plaatsen.

  • Ik start met een sparsessie (meestal een ochtend of een middag) met de kantoordirectie;
  • Daarnaast interview ik 3 ideale klanten en 3 medewerkers telefonisch;
  • Ik werk de bevindingen uit (+/-10 dia’s) en vat alles samen in een merkpaspoort van één A4;
  • Tot slot geef ik nog aanbevelingen voor de te nemen vervolgstappen.
De investering voor een merkpaspoort bedraagt € 1395,-. De doorlooptijd is op dit moment 2 tot 4 weken.

Waarom juist mij inschakelen?

ALLROUNDER OP HET GEBIED VAN MARKETING, COMMUNICATIE EN BUSINESS DEVELOPMENT

Ik kan zowel je persoonlijke marketing- en communicatiespecialist als sparringpartner zijn.

FOCUS OP EN VEEL KENNIS VAN DE FINANCIËLE DIENSTVERLENING (B2B)

Ik weet van wanten en heb veel ervaring in de accountancy en financiële dienstverlening.

OP FLEXIBELE BASIS SAMENWERKEN

Voor een vast aantal uur per maand of op afroep. Net waar je behoefte aan hebt.

TOEGANKELIJK(E TARIEVEN)

Betaalbaar + no-nonsense + Loyaal aan mijn klanten = What you see is what you get.

REGISTERED DIGITAL MARKETEER (RDM)

Ik actualiseer mijn (online) marketingkennis doorlopend.

EEN AANSPREEKPUNT EN ALLE EXPERTISES IN HUIS

Dankzij mijn grote netwerk van experts kan ik mijn klanten op allerlei terreinen ontzorgen. Ik voer desgewenst de regie.
blue ocean strategie voor accountants

Blue Ocean Strategy als belangrijkste inspiratiebron

De Blue Ocean Strategy is de basis van Blue to Business. De hoofdgedachte hierbij is om niet naar concurrenten te kijken, maar uit te gaan van eigen kracht. Ik help je vanuit dit gedachtegoed graag een unieke positie in de markt te bouwen.

Daarnaast staat bij Blue to Business het symbool van ‘making waves’ centraal. Het denken in mogelijkheden en toewerken naar concrete resultaten.

Het begint in ieder geval met in beweging te komen.
Stel marketing dus niet meer uit, maar zet het bovenaan je prioriteitenlijst!

Lees meer over de drijfveren achter Blue to Business

Wil jij je merkidentiteit aanscherpen?

Wil je een afspraak inplannen of heb je nog vragen over de inhoud van een merkpaspoort?

Laat je informatie achter op het contactformulier en ik neem op korte termijn contact met je op.

Ontvang een notificatie bij een nieuwe publicatie van Blue to Business