Om het hart van je ideale klant te raken, moet je eerst terug naar dat van jezelf

Om klanten maar ook medewerkers voor je te winnen, heb je als accountants- of advieskantoor een herkenbare en specifieke positie in de markt nodig. Maar dat is nog niet zo eenvoudig.
Een belangrijk onderdeel van je ‘branding’ is je bestaansrecht. Dit vormt dan ook het vertrekpunt voor het merkpaspoort wat ik speciaal voor accountants- en advieskantoren ontwikkel.
Een merkpaspoort vat de essentie van je kantoor samen op een A4. Dit is dé basis voor al je marketing- en communicatieactiviteiten.

Uit welke onderdelen bestaat een merkpaspoort?
- Je merkessentie (je ‘why’, je ‘how’ en ‘what’. Zie voor meer informatie mijn blog over de golden circle van Simon Sinek), je missie, visie en kernwaarden;
- Inzicht in je ideale klanten en medewerkers;
- Je onderscheidende kracht en bewijsvoering daarvoor;
- Ambities en doelstellingen van het kantoor.
Hoe kom ik tot een merkpaspoort voor jouw kantoororganisatie?
Ik achterhaal relevante informatie door te praten met jou, je klanten en collega’s.
- Ik start met een sparsessie met de kantoordirectie;
- Daarnaast interview ik 3 ideale klanten en 3 medewerkers;
- Ik werk mijn bevindingen uit en vat alles samen in een merkpaspoort van één A4;
- Tot slot geef ik aanbevelingen voor de te nemen vervolgstappen.
Welke voordelen levert een merkpaspoort op?
- Als jij van jezelf begrijpt wat je drijft, dan breng je dat ook overtuigend over aan de rest van de wereld;
- Het opschrijven van je bestaansrecht helpt je ook keuzes te maken en te bepalen hoe jij op aankomende veranderingen gaat inspelen;
- Het zorgt ervoor dat klanten en medewerkers je merk gaan geloven, serieus nemen en gaan waarderen. Je raakt mensen en je vergroot de kans dat ze voor je kiezen.
Neem eens een kijkje bij mijn abonnementen, het merkpaspoort maakt daar ook onderdeel van uit.
Waarom juist mij inschakelen?
Interesse in een merkpaspoort voor jouw kantoororganisatie?
Laat je informatie achter op het contactformulier en ik neem op korte termijn contact met je op.