Niet concurreren op prijs maar op toegevoegde waarde

Om klanten maar ook medewerkers voor je te winnen, heb je als accountants- of advieskantoor een herkenbare en authentieke positie in de markt nodig.
Maar een positie innemen die volledig bij jouw kantoor past en onderscheidend is, is nog niet zo eenvoudig.
Een sterke positionering bestaat uit je bestaansrecht, je merkpersoonlijkheid en een duidelijke keuze voor een bepaald type klant. Dit vormt dan ook de basis voor het merkpaspoort wat ik speciaal voor accountants- en advieskantoren ontwikkel.
Een merkpaspoort vat de essentie van je kantoor samen op een A4. Dit geeft meer richting intern én meer focus aan al je marketing- en communicatieactiviteiten

Uit welke onderdelen bestaat een merkpaspoort?
- Je merkessentie: (je ‘why’) je missie en visie;
- Je merkarchetype: geeft o.a. inzicht in je denk- en handelswijze en manier van communiceren;
- Meer inzicht in je ideale klanten en medewerkers;
- Unieke voordelen voor de klant, je belofte en bewijsvoering daarvoor.
Welke voordelen levert een merkpaspoort op?
- Het is hét vertrekpunt om je marketing op consistente en herkenbare wijze aan te pakken, keuzes maken wordt namelijk veel makkelijker;
- Als jij namelijk van jezelf begrijpt wat je drijft, dan breng je dat ook overtuigend over aan de rest van de wereld;
- Het helpt je te bepalen hoe jij op aankomende veranderingen gaat inspelen;
- Tot slot zorgt het er niet alleen voor dat potentiële klanten maar ook toekomstige medewerkers je merk gaan geloven en gaan waarderen. Je raakt mensen en je vergroot de kans dat ze voor je (blijven) kiezen, op de langere termijn ‘win’ je het van de concurrent. Concurreren op prijs is verleden tijd.
Hoe kom ik tot een merkpaspoort voor jouw kantoororganisatie?
Ik achterhaal alle relevante informatie door te praten met jou, je klanten en collega’s.
- Ik start met een sparsessie met de kantoordirectie;
- Daarnaast interview ik 3 ideale klanten en 3 medewerkers;
- Ik werk mijn bevindingen uit en vat alles samen in een merkpaspoort van één A4;
- Op basis hiervan geef ik aanbevelingen voor de te nemen vervolgstappen;
- (Optioneel) presenteer ik mijn bevindingen aan je team om de betrokkenheid verder te verhogen.
Is dit wat jouw kantoor nodig heeft? Neem contact op met Tanja Schreurs voor meer informatie.
Waarom juist mij inschakelen?
Ben je benieuwd wat ik voor jouw kantoor kan betekenen?
Plan in mijn agenda een online kennismaking in van 30 minuten (via Teams).