Wat is jouw onderscheidende positie in de markt?

merkpaspoort

Om klanten maar ook medewerkers voor je te winnen, heb je als accountants- of advieskantoor een herkenbare en authentieke positie in de markt nodig. Maar dat is nog niet zo eenvoudig.

Een belangrijk onderdeel van je positionering is je bestaansrecht. Dit vormt dan ook de basis voor het merkpaspoort wat ik speciaal voor accountants- en advieskantoren ontwikkel.

Een merkpaspoort vat de essentie van je kantoor samen op een A4. Dit geeft vervolgens duidelijk richting aan al je marketing- en communicatieactiviteiten

merkpaspoort

Uit welke onderdelen bestaat een merkpaspoort?

  • Je merkessentie: (je ‘why’) je missie en visie;
  • Je merkarchetype: geeft o.a. inzicht in je denk- en werkwijze;
  • Meer inzicht in je ideale klanten (en medewerkers);
  • Je belofte, unieke voordelen voor de klant en bewijsvoering daarvoor.

Hoe kom ik tot een merkpaspoort voor jouw kantoororganisatie?

Ik achterhaal alle relevante informatie door te praten met jou, je klanten en collega’s.

  • Ik start met een sparsessie met de kantoordirectie;
  • Daarnaast interview ik 3 ideale klanten en 3 medewerkers;
  • Ik werk mijn bevindingen uit en vat alles samen in een merkpaspoort van één A4;
  • Op basis hiervan geef ik aanbevelingen voor de te nemen vervolgstappen.

Welke voordelen levert een merkpaspoort op?

  • Het is hét vertrekpunt om je marketing op consistente wijze aan te pakken;
  • Als jij van jezelf begrijpt wat je drijft, dan breng je dat ook overtuigend over aan de rest van de wereld;
  • Het helpt je keuzes te maken en te bepalen hoe jij op aankomende veranderingen gaat inspelen;
  • Het zorgt ervoor dat (toekomstige) klanten maar ook medewerkers je merk gaan geloven en gaan waarderen. Je raakt mensen en je vergroot de kans dat ze voor je kiezen.

Neem eens een kijkje bij mijn abonnementen, het merkpaspoort maakt daar ook onderdeel van uit.

Waarom juist mij inschakelen?

ALLROUNDER OP HET GEBIED VAN MARKETING, COMMUNICATIE EN BUSINESS DEVELOPMENT

Ik kan zowel je persoonlijke marketing- en communicatiespecialist als sparringpartner zijn.

FOCUS OP EN VEEL KENNIS VAN DE FINANCIËLE DIENSTVERLENING (B2B)

Ik weet van wanten en heb 15 jaar ervaring in de accountancy en financiële dienstverlening.

OP FLEXIBELE BASIS SAMENWERKEN

Je kunt mij op afroep of op abonnementsbasis inschakelen. Net waar jij behoefte aan hebt.

'TOEGANKELIJK' IN DE BREEDSTE ZIN VAN HET WOORD

No-nonsense + Loyaal aan mijn klanten = What you see is what you get.

REGISTERED DIGITAL MARKETEER (RDM)

Ik actualiseer mijn (online) marketingkennis doorlopend.

EEN AANSPREEKPUNT EN ALLE EXPERTISES IN HUIS

Dankzij mijn grote netwerk van experts kan ik je als klant op allerlei terreinen ontzorgen. Ik voer desgewenst de regie.

Ben je benieuwd wat ik voor jouw kantoor kan betekenen?

Plan in mijn agenda een online kennismaking in van 30 minuten (via Teams).