Niet meer vergeleken worden op prijs maar op toegevoegde waarde

merkpaspoort

Om klanten maar ook medewerkers voor je te winnen, heb je als accountants- of advieskantoor een herkenbare en authentieke positie in de markt nodig.

Maar een positie innemen die volledig bij jouw kantoor past en ook nog onderscheidend is, is nog niet zo eenvoudig.

Een sterke positionering komt voort uit je bestaansrecht, je merkpersoonlijkheid en een duidelijke keuze voor een bepaald type klant. Dit vormt dan ook de basis voor het merkpaspoort wat wij speciaal voor accountants- en advieskantoren ontwikkelen.

Een merkpaspoort vat de essentie van je accountantskantoor samen op een A4. Dit geeft meer richting intern én meer focus aan al je (recruitment) marketingactiviteiten

Uit welke onderdelen bestaat een merkpaspoort?

  • Je merkessentie: (je ‘why’) je missie en visie;
  • Je merkarchetype: geeft o.a. inzicht in je denk- en handelswijze en manier van communiceren;
  • Meer inzicht in je ideale klanten en medewerkers;
  • Unieke voordelen voor klanten en collega’s, je belofte en bewijsvoering daarvoor.

Welke voordelen levert een merkpaspoort op?

  • Het is hét vertrekpunt om je marketing op consistente en herkenbare wijze aan te pakken, keuzes maken wordt veel makkelijker;
  • Als jij namelijk van jezelf begrijpt wat je drijft, dan breng je dat ook overtuigend over aan de rest van de wereld;
  • Het helpt je te bepalen hoe jij op aankomende veranderingen gaat inspelen;
  • Tot slot zorgt het er niet alleen voor dat potentiële klanten maar ook toekomstige medewerkers je merk gaan geloven en gaan waarderen. Je raakt mensen en je vergroot de kans dat ze voor je (blijven) kiezen, op de langere termijn ‘win’ je het van de concurrent. Concurreren op prijs is verleden tijd.

Hoe komen wij tot een sterke positionering voor jouw accountantskantoor?

Wij achterhalen alle relevante informatie door te praten met jou, je klanten en collega’s.

  • Wij starten met een intake met de kantoordirectie;
  • Daarnaast interviewen wij 3 ideale klanten en 3 medewerkers*;
  • Wij werken de bevindingen uit en vatten alles samen in een merkpaspoort van één A4;
  • Op basis hiervan geven wij aanbevelingen voor de te nemen vervolgstappen;
  • (Optioneel) presenteren wij onze bevindingen aan je team om de betrokkenheid verder te verhogen.

* Hier kunnen 3 klantreferenties en 3 Werken bij verhalen van gemaakt worden.

Is dit wat jouw kantoor nodig heeft? Neem contact op voor meer informatie.

Het merkpaspoort is stap 1 uit ons 4B-stappenplan

Stappenplan_BTB_Reeks_Stap1.png

Waarom juist Blue to Business inschakelen?

ALLROUND BEGELEIDING OP HET GEBIED VAN MARKETING EN BUSINESS DEVELOPMENT

Wij zijn zowel je persoonlijke marketingspecialist als sparringpartner. Ook op het gebied van branchespecialisatie en dienstverleningsconcepten.

FOCUS OP EN VEEL KENNIS VAN DE ACCOUNTANCY EN FINANCIËLE DIENSTVERLENING (B2B)

Wij weten van wanten want wij hebben ruim 15 jaar ervaring in de accountancy en zakelijke financiële dienstverlening.

OP FLEXIBELE BASIS SAMENWERKEN

Je kunt ons op afroep, op project- of op abonnementsbasis inschakelen. Net waar jij behoefte aan hebt.

TOEGANKELIJK EN BETROUWBAAR

Wij zijn loyaal aan al onze klanten, voelen ons al snel 'part of the team' en anticiperen waar jij het meest mee geholpen bent.

REGISTERED DIGITAL MARKETEER (RDM)

Wij hebben een academische achtergrond en houden onze (online) marketingkennis doorlopend actueel.

EEN AANSPREEKPUNT EN ALLE EXPERTISES IN HUIS

Dankzij ons grote netwerk van experts kunnen wij je op allerlei terreinen ontzorgen. Wij voeren desgewenst de regie, zodat jij geen omkijken meer hebt naar je marketingactiviteiten.

Kort sparren over wat de mogelijkheden voor jouw kantoor zijn?

Plan in de agenda van Tanja een gratis kennismaking van 30 minuten in (via Teams).

Een kennismaking is vrijblijvend, maar zal je ongetwijfeld de nodige inzichten en tips geven.