Zet je positionering en propositie op scherp

De zakelijke dienstverlening is een dynamische en competitieve markt. Zo is het aanbod en de positionering van accountants- en advieskantoren vrijwel identiek. Grote kans dat je dezelfde USP’s claimt als de concurrent!

Op basis van wat moet een klant zijn keuze nu nog maken?

Een succesvolle maar ook toekomstbestendige koers varen?

Ga éérst na hoe je je differentieert als ideaal kantoor voor je ideale klant.

websiteoptimalisatie voor accountants

Wat je je moet afvragen:

Wat is je onderscheidend vermogen en welke klanten passen daarbij?
Hoe ziet je ideale klant eruit? Hoe krijg én bind je deze klanten?
Op welke wijze word je de ideale adviseur voor je klant?

Waar is nog ruimte in de markt en welke positie claimt jouw kantoor?

Hoe gaan we te werk?

Om tot een goed onderbouwd plan te komen, lopen we in een persoonlijk gesprek
(meestal een ochtend of middag) eerst samen een aantal zaken door:

Wat is het bestaansrecht van je kantoor;
Zijn er bepaalde klantgroepen die je bedient;
Welke waarde voegt je kantoor toe voor klanten;
Wat weet je allemaal over de uitdagingen en/of problemen van klanten? Waar hebben zij hulp bij nodig? Hoe ziet hun referentiekader eruit;
Hoe sluit je kantoor aan bij deze specifieke behoeften van klanten?

In aanvulling hierop voer ik meestal nog een aantal gesprekken met collega’s die veel klantcontact hebben of -indien mogelijk- met de ‘ideale’ klanten zelf.

Al deze inzichten vat ik samen in een merkpaspoort.

BTB2019-001 illustratie_oog 2

Na afloop heb je als kantoor helder:

Wie zijn we, wat doen we, waar zijn we goed in als kantoor, voor wie en hoe.

Uiteindelijk geeft dit niet alleen duidelijkheid naar klanten, het helpt jezelf ook bij het stellen van prioriteiten en het bepalen van commerciële activiteiten. Dat betekent soms ook keuzes maken. Op welke klantgroepen ga je de energie richten en wie speelt daar welke rol in?

succesvol zakelijk event voor accountants

Aan de slag met jullie marketing(actie)plan

Hoe vertalen we dit vervolgens naar de praktijk? Wat zijn de gewenste doelstellingen? Welke kanalen adviseer ik je, op welke wijze in te zetten? Targets formuleer ik steeds zo concreet mogelijk.

Kortom: ik stel een duidelijk actieplan op, geef richting en maak je ROI inzichtelijk.

Waarom juist mij inschakelen?

ALLROUNDER OP HET GEBIED VAN MARKETING, COMMUNICATIE EN BUSINESS DEVELOPMENT

Ik kan zowel je persoonlijke marketing- en communicatiespecialist als sparringpartner zijn.

FOCUS OP EN VEEL KENNIS VAN DE FINANCIËLE DIENSTVERLENING

Ik weet van wanten en heb veel ervaring in de accountancy, de fiscale en juridische dienstverlening.

OP FLEXIBELE BASIS SAMENWERKEN

Voor een vast aantal uur per maand of op afroep. Net waar je behoefte aan hebt.

TOEGANKELIJK(E TARIEVEN)

Betaalbaar + no-nonsense + Loyaal aan mijn klanten = What you see is what you get.

REGISTERED DIGITAL MARKETEER (RDM)

Ik actualiseer mijn (online) marketingkennis doorlopend.

EEN AANSPREEKPUNT EN ALLE EXPERTISES IN HUIS

Dankzij mijn grote netwerk van experts kan ik mijn klanten op allerlei terreinen ontzorgen. Ik voer desgewenst de regie.

Heb je nog vragen of wil je een offerte aanvragen?

Bel, app of mail mij óf laat je informatie achter op het contactformulier.

Blue to Business e-mail
Blue to Business bellen
Blue to Business WhatsApp
Blue to Business e-mail
Blue to Business bellen
Blue to Business WhatsApp

Ontvang een notificatie bij een nieuwe publicatie van Blue to Business