Is je marketing ad-hoc en draagt het niet bij aan een sterke marktpositie?

merkpaspoort

Kantoren die de markt benaderen zonder duidelijke strategie en weinig keuzes maken, blijken minder succesvol dan kantoren die dat wel doen

De verleiding is groot om veel tijd en geld te besteden aan allerlei, naar het lijkt, quick wins op het gebied van marketing. Maar zijn dit wel de juiste middelen voor jouw kantoor? Wat wil je ermee bereiken? En hoe meet je het succes?

Door eerst onderzoek te doen naar je meest optimale markt-fit, zorg je ervoor dat je je kostbare tijd en marketingbudget enkel aan de meest effectieve zaken spendeert. Je behaalt je doelstellingen en je accountants- of advieskantoor groeit op de gewenste manier.

Meer weten over waarom je als accountants- of advieskantoor een marketingstrategie nodig hebt? Lees het hier.

Een marketingstrategie zorgt voor meer houvast

Om de juiste stappen te zetten, heb je eerst een duidelijk beeld van je organisatie en positionering nodig. Op welke wijze onderscheid jij je van de concurrentie? Voor welke klanten ben jij het meest van toegevoegde waarde? Hoe maakt jouw merk verbinding met deze ideale klanten? Een merkpaspoort is hiervoor een goed hulpmiddel.

Van tevoren nadenken over je doelen en je positionering en je marketingacties hierop afstemmen zorgt dus voor resultaat. Alles wat je gaat doen en de keuzes die je moet maken, toets je namelijk af aan je strategie.

Vanuit je eigen organisatie is het lastig om in die helicopterview te zitten en tot de kern te komen

Ik heb veel ervaring met het uitwerken van een optimale (en onderscheidende) markt-fit voor verschillende accountants-en advieskantoren. Ik kan je daarom als geen ander begeleiden bij je organisatie- en marktanalyse, het duidelijk kiezen voor een bepaalde richting en de vertaalslag naar de praktijk.

Je (marketing)strategie vertalen naar een concreet marketingplan

Nadat je optimale markt-fit en strategie is bepaald, stellen we de gewenste doelstellingen voor het komende jaar vast.

  • Hoe gaan we die doelstellingen bereiken? Welke keuzes maak je, maar ook: welke marketingkanalen adviseer ik je, op welke wijze in te zetten? Wat zijn de KPI’s?
  • Je plan wordt concreet gemaakt met hulp van een klantreis en contentplan;
  • De resultaten volgen we met behulp van een marketing dashboard;
  • Kortom: ik begeleid je in het maken van duidelijke keuzes, geef richting met een jaarplan en maak je ROI inzichtelijk.

Een marketingstrategie is stap 2 uit mijn marketing 4-stappenplan

richting geven met een marketingstrategie

Waarom juist mij inschakelen?

ALLROUNDER OP HET GEBIED VAN MARKETING, COMMUNICATIE EN BUSINESS DEVELOPMENT

Ik kan zowel je persoonlijke marketing- en communicatiespecialist als sparringpartner zijn.

FOCUS OP EN VEEL KENNIS VAN DE FINANCIËLE DIENSTVERLENING (B2B)

Ik weet van wanten en heb veel ervaring in de accountancy en de financiële dienstverlening.

OP FLEXIBELE BASIS SAMENWERKEN

Je kunt mij op afroep of op abonnementsbasis inschakelen. Net waar jij behoefte aan hebt.

'TOEGANKELIJK' IN DE BREEDSTE ZIN VAN HET WOORD

Ik ben eerlijk, no-nonsense en loyaal en help mijn klanten oprecht verder met datgene waar ze zelf vaak geen feeling mee hebben.

REGISTERED DIGITAL MARKETEER (RDM)

Ik actualiseer mijn (online) marketingkennis doorlopend.

EEN AANSPREEKPUNT EN ALLE EXPERTISES IN HUIS

Dankzij mijn grote netwerk van experts kan ik mijn klanten op allerlei terreinen ontzorgen. Ik voer desgewenst de regie.

Ben je benieuwd wat ik voor jouw kantoor kan betekenen?

Plan in mijn agenda een online kennismaking in van 30 minuten (via Teams).