Is je marketing ad-hoc als accountantskantoor en draagt het niet bij aan een sterke marktpositie?

Kantoren die de markt benaderen zonder duidelijke strategie en weinig keuzes maken, blijken minder succesvol dan kantoren die dat wel doen
De verleiding is groot om veel tijd en geld te besteden aan allerlei, naar het lijkt, quick wins op het gebied van marketing.
Zijn dit wel de juiste middelen voor jouw kantoor? Wat wil je ermee bereiken? En hoe meet je het succes?
Het loont altijd om eerst je strategie voor de komende jaren te bepalen óf juist weer scherp te stellen. Hierbij doe je onderzoek naar je meest optimale markt-fit. Wat onderscheidt jouw kantoor van andere kantoren? Hoe voegt jouw kantoor waarde toe? Voor welk type klanten?
Dit gaat er uiteindelijk voor zorgen dat je je kostbare tijd en marketingbudget enkel aan de meest effectieve zaken spendeert.
Je behaalt je doelstellingen en je accountants- of advieskantoor groeit wel op de gewenste manier.
Lees in dit blog meer over waarom je als accountants- of advieskantoor een marketingstrategie nodig hebt
Een marketingstrategie zorgt voor meer houvast
Om de juiste stappen te zetten, heb je eerst een duidelijk beeld van je organisatie en positionering nodig. Op welke wijze onderscheid jij je van de concurrentie? Voor welke klanten ben jij van toegevoegde waarde? Hoe voeg jij waarde toe en hoe maakt jouw merk verbinding met deze ideale klanten?
In een merkpaspoort vatten wij dit overzichtelijk voor jouw accountantskantoor samen Lees hier hoe dat werkt
Van tevoren nadenken over je doelen en je positionering en je marketingacties hierop afstemmen zorgt dus voor resultaat. Alles wat je gaat doen en de keuzes die je moet maken, toets je namelijk af aan je strategie.
Vanuit je eigen organisatie is het lastig om in die helicopterview te zitten en tot de kern te komen
Wij hebben veel ervaring in het begeleiden van een optimale (en onderscheidende) markt-fit voor verschillende accountants-en advieskantoren. Daarom kunnen wij je als geen ander helpen bij je organisatie- en marktanalyse, het maken van doordachte keuzes en de vertaalslag naar de praktijk.
Wat klanten zeggen

Bram Iding, eigenaar IDING
"Het positionerings- en marketingtraject met Tanja dwingt je, op een positieve manier, na te denken: wat past bij ons en welke keuzes gaan we maken?”
Schakel titel
Wij zijn als experts gewend om hard in je bedrijf te werken, en vinden het soms lastig om ook hard áán je bedrijf te werken.
Ik ben nu écht overtuigd van het belang om marketing structureel onderdeel te laten zijn van je bedrijf.
Door de begeleiding van Tanja hebben wij meer richting en een duidelijk beeld van de mogelijkheden gekregen. Ook kunnen wij onze identiteit helder benoemen. Dit was voor ons de bevestiging: dicht bij jezelf blijven is de basis om succesvol te zijn.
Wij hebben een voor ons goede manier gevonden om op structurele wijze de juiste klanten aan te trekken. Dit werpt nu zijn eerste vruchten af, de eerste ideale klant meldde zich namelijk al na een week.
Je (marketing)strategie vertalen naar een concreet marketingplan. Hoe werkt dat?
Nadat je optimale markt-fit en strategie is bepaald, stellen we de gewenste doelstellingen voor het komende jaar vast.
- Hoe gaan we die doelstellingen bereiken? Welke keuzes maak je, maar ook: welke marketingkanalen adviseren wij je, op welke wijze in te zetten? Wat zijn de KPI’s?
- Je plan wordt concreet gemaakt met hulp van een klantprofiel en klantreis;
- De resultaten volgen we met behulp van een marketing dashboard;
- Kortom: wij begeleiden je in het maken van duidelijke keuzes, geven richting met een jaarplan en maken je ROI inzichtelijk.
Een marketingstrategie is stap 2 uit ons 4B-stappenplan

Waarom juist Blue to Business inschakelen?
Kort sparren over wat de mogelijkheden voor jouw kantoor zijn?
Plan in de agenda van Tanja een kennismaking van 30 minuten in (via Teams).
Liever persoonlijk kennismaken? Graag 🙂 Neem even contact met ons op.
Een kennismaking is vrijblijvend, maar zal je ongetwijfeld de nodige inzichten en tips geven.