Geen idee wat je marketinginspanningen daadwerkelijk opleveren?
Je wilt als accountant of adviseur graag meer inzicht in en duiding van je marketing- en sales cijfers, zodat je het onderste uit de kan haalt en enkel investeert in zaken die je kantoor wat opleveren.
Er zijn maar weinig kantoren die echt goed weten wat hun marketinginspanningen opleveren en waar hun verbeterpotentieel zit
Er wordt ofwel niet gestuurd op de juiste zaken, het is onduidelijk waar je de juiste cijfers kunt vinden, resultaten (en opvolging) worden helemaal niet bijgehouden in je CRM-pakket en/of je bent als kantoor afhankelijk van een marketingbureau die rapportages aanleveren waar je niet snel wijs uit komt. Dat kan echt anders!
Onderdelen marketing en sales dashboard
- Hoeveel websitebezoekers leveren je blogs, LinkedIn posts of Adwords campagnes op?
- Welke bedrijven bezoeken je website?
- En waar het uiteindelijk om gaat: hoe converteren deze bezoekers naar nieuwsbrief aanmeldingen of volgers op social media, ingevulde contactformulieren, offerteaanvragen, nieuwe klanten maar ook sollicitaties en nieuwe collega’s?
- Hoe ver ben je in het behalen van je doelstellingen? En waar in je marketing- en salesfunnel is verbetering nodig?
Voordelen van een marketing en sales dashboard van Blue to Business:
- Altijd de actuele resultaten van de verschillende marketingkanalen in één begrijpelijk overzicht, zonder daar zelf veel tijd aan kwijt te zijn;
- Realtime inzicht in het aantal bezoekers, voltooide (maar ook onvoltooide) contactverzoeken, sollicitaties, aantal gesprekken, offertes, nieuwe klanten en kandidaten.
- De salesfunctionaliteiten binnen je huidige CRM-pakket worden optimaal benut;
- Je weet welke inspanningen wat opleveren en wat er nog nodig is om je doelstellingen te behalen.
- Je stuurt op basis van deze cijfers je plannen tussentijds en onderbouwd bij.
Al voor een toegankelijk bedrag per maand kan er ook voor jouw kantoor een marketing en sales dashboard ingericht worden.
Is dit wat jouw kantoor nodig heeft? Neem contact op voor meer informatie.

Een marketing dashboard is onderdeel van stap 4 uit ons 4B-stappenplan
Waarom juist mij inschakelen?
Ben je benieuwd wat ik voor jouw kantoor kan betekenen?
Plan in mijn agenda een online kennismaking in van 30 minuten (via Teams).