Hoe word jij beter zichtbaar op LinkedIn?
LinkedIn blijft binnen de zakelijke dienstverlening hét marketingmiddel. Maar in de praktijk merk ik dat veel accountants en adviseurs het lastig vinden om hier op een goede en structurele manier invulling aan te geven.
3 veelvoorkomende fouten die accountants- en advieskantoren
maken op LinkedIn
1.
Veel advieskantoren zijn aan het zenden, niet aan het ontvangen, laat staan communiceren met klanten
LinkedIn is een SOCIAL media kanaal. Met eenrichtingsverkeer schiet je je doel volledig voorbij. Mensen willen vooral echte verhalen van echte mensen zien.
Er zit vaak geen gestructureerd idee achter de inzet van LinkedIn door accountantskantoren
Uit een onderzoek van de Novak blijkt dat maar liefst 61% van de accountantskantoren geen (duidelijke) LinkedIn strategie heeft geformuleerd.
Driekwart van de accountantskantoren geeft aan géén LinkedIn advertising in te zetten
Kansen om content gericht bij de doelgroep onder de aandacht te brengen worden dus massaal onbenut gelaten.
Met een LinkedIn actieplan benut jij wel alle kansen op LinkedIn
De stappen die wij in dit plan nemen:
Eerst stellen we vast: wat wil je bereiken en waar wens je hulp bij;
Wie behoort tot je doelgroep en hoe gebruiken zij LinkedIn;
Hierna, indien aanwezig, evalueer ik de persoonlijke profielen en content tot nu toe. Wat werkt wel en wat niet;
Waar nodig passen we bestaande accounts aan of maken we nieuwe accounts;
Jullie gaan zelf, eventueel met wat hulp, content plaatsen volgens een afgesproken frequentie;
Gaan we gebruikmaken van LinkedIn advertising? En zoja hoe?
We volgen de resultaten en sturen waar nodig bij.
Let wel: om je goed te kunnen profileren op LInkedIn, stellen wij eerst de propositie en positionering van je kantoor vast. Daarbij bekijken we natuurlijk ook hoe Linkedin onderdeel gaat zijn van de totale marketingmix.

Waarom juist mij inschakelen?
Ben je benieuwd wat ik voor jouw kantoor kan betekenen?
Plan in mijn agenda een online kennismaking in van 30 minuten (via Teams).