De capaciteit van je kantoor wordt een steeds nijpender probleem

arbeidsmarktcommunicatie voor accountantskantoren

Grote kans dat je als accountants- of advieskantoor worstelt met het aantrekken van nieuwe kandidaten. Recruitment marketing is op dit moment een van de grootste kostenposten, terwijl het geen of nauwelijks kandidaten oplevert.

En wanneer er al iemand bereid is om te solliciteren, lijken salaris of extra bonussen een bepalende factor te zijn.

Dat moet toch anders kunnen?

Kantoren die structureel aandacht geven aan employer branding, zien een toename van 54% van gekwalificeerde kandidaten

Als kantoor kun je niet meer om het laden van je werkgeversimago, ook wel ’employer branding’ genoemd, heen. Dit levert je kantoor voor de lange termijn het meeste op.

Daarbij zijn twee dingen essentieel: je unieke verhaal vertellen én het waar maken in de praktijk.

Hierbij vraag jij je logischerwijs af: wat is mijn onderscheidende verhaal als werkgever? Waar begin ik en hoe maak ik als kantoor daadwerkelijk verschil?

Wat klanten zeggen

Created with Sketch.
Jos Felix, eigenaar felix
"Wij groeien nu harder en gerichter dan ooit. Ook hebben wij onlangs zonder veel moeite ons team uitgebreid met 5 nieuwe collega’s"

Schakel titel

Voordat we Tanja inschakelden, was onze marketingaanpak ongericht en ad hoc. Dit kostte ons niet alleen veel tijd en geld, maar zorgde ook voor onrust. We vroegen ons af: brengen al deze investeringen ons wel wat we eigenlijk willen bereiken?

Maar nu ligt dat anders. Door focus en rust te brengen in de marketingaanpak van het kantoor, hielp Tanja ons concrete doelen te ontwikkelen en te bereiken.

Met ons team van 25 mensen groeit Felix nu harder en gerichter dan ooit tevoren.

arbeidsmarktcommunicatie voor accountantskantoren

In 5 stappen helpen wij je recruitment marketing gericht te verbeteren

  1. Analyse van je ’employer brand’: Wat zijn de USP’s van werken bij jouw kantoor? Hoe maakt je kantoor deze voordelen waar? Wat is je merkarchetype als werkgever? Hoe is je team samengesteld en wat zijn voor hen de belangrijkste motivatoren?
  2. Wat zijn je recruitment doelstellingen?
  3. Hoe verloopt een kandidaatsreis nu en waar is nog verbetering mogelijk? Hoe verbeter je je resultaten?
  4. Op basis van deze uitkomsten werken wij een concreet campagne- en contentplan uit. Welke vacatures en boodschappen gaan we op welke wijze, via welke kanalen, wanneer verspreiden?
  5. Je unieke werkgeversimago vertalen wij desgewenst ook naar een optimale werken bij website en vacatureteksten.

Is dit wat je kantoor nodig heeft? Neem contact op voor meer informatie.

Waarom juist Blue to Business inschakelen?

ALLROUND BEGELEIDING OP HET GEBIED VAN MARKETING EN BUSINESS DEVELOPMENT

Wij zijn zowel je persoonlijke marketingspecialist als sparringpartner. Ook op het gebied van branchespecialisatie en dienstverleningsconcepten.

FOCUS OP EN VEEL KENNIS VAN DE ACCOUNTANCY EN FINANCIËLE DIENSTVERLENING (B2B)

Wij weten van wanten want wij hebben ruim 15 jaar ervaring in de accountancy en zakelijke financiële dienstverlening.

OP FLEXIBELE BASIS SAMENWERKEN

Je kunt ons op afroep, op project- of op abonnementsbasis inschakelen. Net waar jij behoefte aan hebt.

TOEGANKELIJK EN BETROUWBAAR

Wij zijn loyaal aan al onze klanten, voelen ons al snel 'part of the team' en anticiperen waar jij het meest mee geholpen bent.

REGISTERED DIGITAL MARKETEERS (RDM)

Wij hebben een academische achtergrond en houden onze (online) marketingkennis doorlopend actueel.

EEN AANSPREEKPUNT EN ALLE EXPERTISES IN HUIS

Dankzij ons grote netwerk van experts kunnen wij jou op allerlei terreinen ontzorgen. Wij voeren desgewenst de regie, zodat jij geen omkijken meer hebt naar je marketingactiviteiten.

Ben je benieuwd wat wij voor jouw kantoor kunnen betekenen?

Plan in de agenda van Tanja een online kennismaking in van 30 minuten (via Teams).