Blog

merkpaspoort, Profilering

3 tips voor een optimale ‘over ons’ pagina

Bij bijna ieder accountants- en advieskantoor, staat de ‘over ons’ pagina doorlopend in de top 10 van de meest bezochte pagina’s.

Deze pagina waar jij jezelf en je kantoor voorstelt, is niet alleen een drukbezochte maar ook een heel bepalende plek. Niet alleen potentiële klanten, maar ook potentiële kandidaten beslissen hier vaak of ze met je in zee willen gaan. 

Toch staat deze pagina bij veel accountants- en advieskantoren vol met clichés. Ga maar eens na. Bijna altijd wordt op deze pagina (wederom) uitgebreid beschreven welke diensten een kantoor aanbiedt. Jammer, want hier haken veel bezoekers op af.

Hoe benut je de potentie van deze bepalende ‘over ons’ pagina dan wel? Hoe vergroot je de waarde van je ‘over ons’ pagina voor zowel je publiek als voor jezelf, qua conversie?

Ik geef je in dit blog 3 tips om je ‘over ons’ pagina te optimaliseren.

#1 Omschrijf de reden waarom bezoekers naar jouw site komen. Laat zien dat je hun behoeften herkent. 

Laat op deze pagina direct zien dat je snapt met welke vragen potentiële klanten spelen.

Vraag bijvoorbeeld eens aan een aantal bestaande klanten wat hen het meest irriteerde bij hun vorige accountant of adviseur. Je speelt hier slim op in, door deze zaken expliciet te benoemen op je ‘over ons’ pagina.

Welke vragen van twijfelende klanten zou je op deze pagina nog kunnen beantwoorden om die twijfel weg te nemen? Ga ook dit eens na bij je huidige klanten. Zij beschrijven waarschijnlijk zo waarom ze speciaal voor jou hebben gekozen.

#2 Laat je menselijke kant zien en vertel je verhaal

Je weet als adviseur als geen ander: mensen doen graag zaken met mensen. Laat dus zien wat voor mensen jullie zijn. Schrijf vanuit je hart voor de zaak, je drijfveren. Vaak zie je dat kantoren hun missie en visie letterlijk op de ‘over ons’ pagina overnemen. Doe dat alleen als je missie en visie tot de verbeelding spreken.

Vertel anders je verhaal zoals je het ook op een netwerkbijeenkomst zou vertellen.

En: bezoekers willen op de ‘over ons’ pagina dat letterlijke kijkje in de keuken. Huur dus vooral een goede fotograaf in en zorg ervoor dat dit beeld er goed en persoonlijk uit ziet. Stockfoto’s op deze pagina zijn wat mij betreft echt een no-go.

Verschillende onderzoeken* laten zien dat het tonen van echte gezichten op websites tot een hogere betrouwbaarheid en uiteindelijk een hogere conversie leiden.

#3 Benoem je ‘unique selling points’ en laat feiten zien die dit onderbouwen.

Maak niet alleen duidelijk wat je kantoor onderscheidt ten opzichte van een ander kantoor maar onderbouw dit met feiten. Denk bijvoorbeeld aan het aantal klanten die je succesvol geholpen hebt of een quote van een klant die jouw USP’s in zijn eigen woorden benoemt.

Feit: 70% van je bezoekers laat zich op een website overtuigen door referenties.

Eindig altijd met een call-to-action

Grote kans dat met al die aansprekende content en beeld je bezoeker overtuigd is dat je het juiste kantoor voor hem of haar bent. Vergeet daarom niet om aan je opgewarmde bezoeker te vragen in actie te komen. Maak de drempel om contact op te nemen zo laag mogelijk.

Twijfel jij over je ‘over ons pagina’ en de zaken die je daar wel of niet in moet benoemen? Neem dan gerust contact met mij op, ik kijk graag even vrijblijvend met je mee.

*Bron: vmo.com ‘Do Human Photos Increase Website Conversions?’

Reageer