Je marketingkosten lopen op, maar het levert niets op
Veel accountantskantoren bloggen en posten over allerlei oplossingen die zij in huis hebben, maar missen spin-off die deze inspanningen zouden moeten opleveren. Waarom lijken potentiële klanten (online) niet warm te worden van jouw expertise?
Je (potentiële) klant moet zich eerst begrepen voelen, je werk- en denkwijze moet hem of haar aanspreken en hij of zij moet vertrouwen in de door jou aangeboden oplossing hebben.
Meer inzicht in jouw ideale klant zorgt voor structuur én resultaat
Om ervoor te zorgen dat je marketing wel de gewenste aanvragen gaat opleveren, is het belangrijk om potentiële klanten gefaseerd op te warmen. Wanneer je een ideaal klantprofiel hebt en zijn of haar klantreis in kaart brengt, geeft dat ontzettend veel focus aan je marketingaanpak.
We brengen o.a. de volgende zaken in kaart:
- Wat vinden jouw ideale klanten belangrijk? Waar hechten zij waarde aan?
- Tegen welke problemen lopen je ideale klanten aan? Welke symptomen ervaren zij? Hoe zoeken zij naar oplossingen?
- Hoe ziet de klantreis van je ideale doelgroep eruit? Wanneer (en waar) bied je welke informatie aan?
- Wat zijn per fase in de klantreis de belangrijkste KPI’s? Dit maken wij inzichtelijk in je persoonlijke marketing dashboard.
- Nadat dit in kaart gebracht is, geven wij concrete invulling aan de onderwerpen, de invalshoek, vorm, frequentie en wijze van promotie.
Is dit wat jouw kantoor nodig heeft? Neem contact op voor meer informatie.
Een klantprofiel en klantreis is stap 3 uit ons 4B-stappenplan
Bekijk waarmee Blue to Business je nog meer mee kan helpen
Waarom juist mij inschakelen?
Ben je benieuwd wat ik voor jouw kantoor kan betekenen?
Plan in mijn agenda een online kennismaking in van 30 minuten (via Teams).