Geen declarabele uren meer verspillen?

Ze zeggen ‘content sells’. Maar vooralsnog gaat dit niet op voor jouw kantoor. Hoe maak jij je contentstrategie wél effectief?

  • Het maken van content kost jou of je experts veel declarabele uren die je liever anders zou invullen. Iedereen is er druk mee, maar het levert (vrijwel) niets op.
  • Of je weet als kantoor wel dat je iets met unieke content moet, maar je weet niet hoe je moet beginnen, waar je over moet schrijven en waar je de tijd vandaan moet halen.

Veel accountants en adviseurs vinden het lastig om te schrijven. En als ze dan schrijven wordt het vaak een technisch, voor een leek, moeilijk te lezen verhaal.

Mocht je al klant- en collega verhalen inzetten, dan zijn deze vaak willekeurig geschreven, oppervlakkig en niet onderscheidend.

Let op, want wanneer jouw content je potentiële klanten en kandidaten niet direct raakt, ben je ze ook vrijwel direct weer kwijt. En dus ook de tijd en het geld die je in je content hebt gestoken.

Relevante content is cruciaal bij het vermarkten van je expertise én employer brand

Je ‘verkoopt’ je diensten en werkgeversmerk pas, wanneer er sprake is van vertrouwen in je kantoor en in je aanpak. En om dat vertrouwen online op te bouwen, heb je op regelmatige basis relevante, authentieke maar ook overtuigende content nodig.

Naast veel tijdswinst, ervaar je geen frustratie meer. Jij kunt je weer bezighouden met dat wat jij het liefste doet. Verder levert onze contenservice je de volgende voordelen op:

  • Jouw kantoor is met vaste regelmaat zichtbaar, je bouwt consequent aan vertrouwen bij je ideale klant en kandidaat. Je content ‘warmt’ ze steeds verder op;
  • Je wordt beter vindbaar op zoektermen die mogelijke ideale klanten gebruiken. Je komt hiermee hoger in de zoekresultaten van Google en daardoor krijg je meer relevante websitebezoekers. Zo levert een goed geoptimaliseerd blog je vaak nog jarenlang nieuwe aanvragen op;
  • Je content is authentiek, overtuigend en zet aan tot actie. Dit zorgt voor meer upsell en conversie bij bestaande en nieuwe klanten. Potentiële kandidaten nemen eerder contact met je op.
Het ligt voor de hand dat je overweegt een tekstschrijver uit je netwerk in te huren. Maar dit kost je vaak nog veel tijd voor intake en toelichting. Vervolgens kan het veel frustratie opleveren wanneer je de teksten zelf nog moet gaan aanpassen.
  • Ons contentteam heeft veel ervaring in de accountancy en advocatuur. Dit zorgt ervoor dat wij snel tot de juiste vragen komen en onderwerpen direct in de juiste context kunnen plaatsen.
  • Met onze contentservice nemen wij alles uit handen. Wij stellen een contentplan op dat aansluit op de doelstellingen van jouw kantoor. We plannen dus niet lukraak wat thema’s in, maar kijken naar wie je precies wilt aanspreken, wat hun behoeftes zijn en wat je toegevoegde waarde voor diegene is.
  • Wij denken altijd out-of-the box en zorgen voor onderscheidende, authentieke content die jouw ideale klant raakt.
  • Wij laten je niet aan je lot over, want wij staan je ook bij alle tussentijdse contentvragen bij.
  • Op basis van je doelstellingen bepalen wij samen vooraf de benodigde of gewenste frequentie van content (zie onderstaande bundels begin, bouw of bloei)*.
  • Per kwartaal stellen wij een contentplanning voor je op.
  • Een van onze contentexperts interviewt jou of een andere collega op kantoor en schrijft dit uit in bijvoorbeeld een blog of collegaverhaal.
  • Wij houden daarbij de regie en en zorgen dat de content aansluit op de (latente) behoeften van je ideale klanten en kandidaten.
  • We zorgen dat alle resultaten gemeten worden. Per kwartaal evalueren we de resultaten en (indien nodig) sturen we de plannen tussentijds bij

Je kunt het schrijven van nieuwe content volledig uit handen geven, maar ook je bestaande content door ons laten redigeren.

De minimale afname van een contentbundel is 3 maanden. 

Opzeggen van een contentbundel kan schriftelijk en uiterlijk 1 maand voor het einde van het kwartaal.

Tarieven zijn per maand en exclusief btw. Genoemde bedragen worden bij aanvang van de maand gefactureerd.

Op deze bundels zijn de Algemene Voorwaarden van Blue to Business B.V. van toepassing.

Heb jij behoefte aan andere teksten voor bijvoorbeeld je nieuwe (Werken bij) website of een whitepaper? Vraag dan naar onze contentbundels op maat.

1275,-
per maand
Content­bundel 'werkenbij'
Geef structureel lading aan je werkgeversmerk
  • 1 vacaturetekst
  • 3 collega/werkenbij verhalen
  • 3 social media posts
  • Contentplan
  • Resultatenoverleg
825,-
per maand
Content­bundel 'begin'
Laat weten dát (en voor wie) je er bent
  • 1 blog
  • 1 klant- óf collega verhaal
  • 2 social media posts
  • Contentplan
  • Resultatenoverleg
1575,-
per maand
Content­bundel 'bouw'
Je zichtbaarheid naar een hoger level
  • 2 blogs
  • 1 klant- én 1 collega verhaal
  • 4 social media posts
  • Contentplan
  • Resultatenoverleg
2175,-
per maand
Content­bundel 'bloei'
Blijf doorlopend top of mind
  • 2 blogs
  • 2 klant- én 2 collega verhalen
  • 6 social media posts
  • Contentplan
  • Resultatenoverleg

Heb jij een specifieke vraag of wil je meer weten over onze contentservice?

Plan in de agenda van Tanja een online kennismaking in van 30 minuten (via Teams).

Liever persoonlijk kennismaken? Graag 🙂 Neem even contact met ons op.

Een kennismaking is vrijblijvend, maar zal je ongetwijfeld de nodige inzichten en tips geven.

freelance copywriter voor accountants